Wednesday, September 16, 2015

KECURIAN AHLI PAS-TIDAK BERBANGKIT

 





OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
Penulis Bebas
jamalmd09@yahoo.com

SELEPAS muktamar PAS ke 61 di Kuala Selangor masalah dalaman parti berwajah islam itu masih tidak selesai. Dari kes label melabel membawa kepada bermacam-macam lagi kes-kes baru yang timbul. Terima kasih kepada parti baru Amanah Negara kerana mereka tenang dan relex. Sebaliknya PAS kian mengelabah. Kasihan saya kepada PAS kerana sudah kehilangan ahli yang ramai.

PAS kini pada saya telah kehilangan terlalu banyak darah. Penambahan darah baru wajar di segerakan. Kalau tidak pastinya akan ada lagi jangkitan penyakit-penyakit lain.Itulah akibatnya big bos misti bertindak bijak dalam menanggani permasalah dalaman parti. Masalah dalaman parti bolehlah diibaratkan sebagai penyakit. Penyakit misti dikenalpasti dan tindakan berubat/merawat hendaklah disegerakan. Kalau membiarkan ianya akan merebak, menjadi lemah, tidak berdaya tahan, tidak cerdas dan pintar, nyanyuk, sering marah-marah, bercakap angkuh, sombong malah boleh membawa ke lubang maut.

Parti PAS sudah lama berpenyakit, big bos menyumbunyikannya dari pengetahuan para ahli parti. Penyakit perbezaan pendapat gagal diuruskan dengan baik. Satu pihak mahu terus mempertahankan Pakatan Rakyat, satu pihak mahu bersama UG. Puak UG tidak mahu lagi ke Putrajaya. Ke Putrajaya melalui bahtera "Thahaluf al-Siassi" dikatakan oleh big bos mullah Rusila sudah tidak islamik kerana syarat-syaratnya telah dilanggari(haram bersama dalam bahtera itu) . Bahtera itu tidak boleh di pergunapakaikan lagi. Satu pihak mahu teruskan juga tanpa berpusing ke belakang semula. Kerana mereka berpendapat langkahan perjalanan sudah terlalu jauh. Impian sudah nampak terbayang. Matlamat hampir tercapai.

Krisis berlaku, big bos membiarkan. Kompas arah tuju perjalanan dipusing ke arah lain. Ada yang mula dikatakan menebuk lubang kapal, ada mencarik layar bagi mematikan haluan.

Sekarang bahtera sudah hancur. Yang berbeza pendapat mula ditudah sebagai penderhaka, tidak wala, pengkhainat, jebon, pelacur anjing, munafik hariki, syaitan, prasit, tikus,nyamuk, anjing, babi, baiah,sumpah, talak, taklik. Begitu busuk PAS hari ini menerjah baunya sampai ke langit. Sebab itu sebarang penyakit hendaklah diobatkan segera jangan sesekali membiarkan mereka mengerang kesakitan terlalu lama. Bila merebak inilah padahnya.

Hari ini 16 Sept 2015, lahirlah parti baru Amanah Negara. Tidak benar sekali segala telahan oleh Nik Amar bakal bayi akan dilahirkan itu untung nasib boleh jadi cacat, ataupun mati di dalam perut ibunya. Terjahan Timbalan Menteri Besar Kelantan itu sama sekali tidak benar. Di sebalik rupa-rupa bayi tersebut bukan sahaja tidak cacat celanya. Tetapi comel , cantik dan baik sekali rupawannya.

Saya takut bila bayi ini bakal membesar dan remaja nanti. Irasnya lebih bertambah cantik,lawa ,manis malah menjadi jelitawan. Kalau ini terjadi saya takut adik-adik kita yang membesar dan remaja bersama dengan kelahiran bayi Amanah Negara itu akan menjadikan faktur daya tarikkan kuat terhadap adik-adik dari PAS dan akan meninggalkan PAS beramai-ramai kerana kegilaan puteri nan rupawan bernama "Amanah Negara".

Tidak mustahil, kini sudah ramai ahli-ahli PAS menyertai Amanah Negara. Inilah yang memeningkan kepala tuan big bos dari Rusila. Tidak berbangkit bilamana didakwakan bahawa berlakunya kecurian ahli. Untuk apa PAS mengikatkan mereka lagi. Sedangkan mereka sudah mahu meninggalkan PAS. Sebab itulah big bos dan koncu-koncu disekelilingi celah ketiak mullah jangan sesekali bersikap angkuh, sombong. Jangan kata gumbira!gumbira! apabila dikhabarkan ahli-ahli meninggalkan parti. Dan jangan bergembira dikatakan itu semuanya kerja-kerja "Penapisan Ilahi" kerana Allah mahu membersih putihkan ahli-ahli PAS. Kemudian yang kotor-kotor(sekular/leberal) akan dikeluarkan tersendiri dari PAS.

Ingatan saya jangan angkuh dan sombong, jangan sesekali kita menghalau para ahli keluar parti. Inilah musibahnya. Selepas ini sekiranya ramai lagi berduyun-duyun bertindak meninggalkan PAS menyertai Amanah bukan mustahil. Dalam politik boleh terjadi segala-galanya. Jangan sampai ramai lagi ahli-ahli memulakan langkahan dan melambai-lambaikan tangan sebagai tanda gamitan mereka mahu menaiki bahtera baru bernama Amanah Negara. Akhirnya PAS akan jadi macam parti Refah pimpinan Dr Necmiteen Arbakan, apabila ahli-ahli parti Refah di Turki menyertai AKP, Tayib Ardogon. Jangan lagi sesiapa dari kalangan pemimpin tertinggi PAS merasa sombong dan angkuh, saya amat takut sekali apabila beramai-ramai ahli mengangkat bungkus meninggalkan rumah lama dan memasuki rumah baru dengan ucapan salam terakhir buat PAS "SELAMAT TINGGAL PAS!!!!!!!!!!!!" sumpah kami tidak akan kembali kepada mu lagi.

No comments: