Sunday, September 18, 2011

BERTEMU ANWAR DI MAHKAMAH-NAJIB BUKAN MACAM MAHATHIR





OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
Penulis Bebas.
jamalmd09@yahoo.com

IMEJ Datuk Najib tambah terserlah jika beliau bersedia dan sanggup berhadapan dengan Anwar di mahkamah. Ini tiada dapat dilakukan oleh Tun Mahathir.Harapan saya Najib harus berani menyahut cabaran tuntutan Anwar, jika ini berjaya dilakukan oleh Najib akan terhakislah apa yang didakwa konspirasi tertinggi dalam kes Ketua Pembangkang yang sedang berlansung di Mahkamah ketika ini.

Kehadiran Najib ke mahkamah sudah merupakan satu kemenangan moral yang besar kerana Tun Mahathir sendiri tidak sanggup berhadapan dengan Anwar ketika waktu di sepina dalam kes Liwat 1 dulu. Kehadiran nanti akan memberi kemenangan kedua buat Najib, kerana sempena hari pembentukan Malaysia Najib mengumumkan pemansuhan AKTA ISA. Satu tindakan paling berani. Tahniah saya kepada Datuk Najib, pemansuhan AKTA tersebut pada saya satu kemenangan moral yang cukup besar buat Najib. Pada saya keberanian dan keterbukaan sikap Najib dalam menyahut perjuangan rakyat ke arah kebebasan berdemokrasi dan hak asasi rakyat didaulatkan di negara ini.

Justeru saya menanti kemenangan moral kedua dari Najib iaitu sebagai Perdana Menteri, saya fikir Najib terimalah permintaan mahkamah dan hadir berhadapan dengan Anwar demi kesaksamaan dan keadilan. Kalau ini dilakukan oleh Najib, beliau sesatunya pemimpim contuh"kauwatul hasanah"(role model). Keberanian ini harus diperlihatkan oleh Najib. Kalau tidak beliau tetap di lebalkan antara perancang konspirasi dalam kes Anwar mutakhir ini.


10 comments:

Fauzil said...

mmmeee.... Best

Athexia said...

mantap

Anonymous said...

Adakah kerana takut atau betul2 ikhlas ? bagi aku keterbukaan yang melampaui batasan telah memberi ruang yang terlalu banyak kepada pengkhianat2 bangsa yang tidak mempunyai prinsip dan semangat patriotik. Adakah Mahathir bodoh daripada Najib ?? Kini ruang terbentang luas bukan digunakan oleh orang melayu tetapi dipergunakan oleh Cindian! Melayu tetap melayu tetap lupa. Kerana hati penuh hasad dan dengki sanggup berputih mata dengan kaum sendiri.

tok ilman said...

pmbetulan..qudwatul hasanah, bukan kauwatul hasanah

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.

Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.

Harga serendah RM1.50/pcs.

Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri

Untuk keterangan lajut lawati blog shop kami:
http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

yogi amir said...

blogger indonesia
kunjungi blog saya^-^ di
http://yomirzah.blogspot.com
terima kasih kakak

yogi amir said...

cblogger indonesia
kunjungi blog saya^-^ di
http://yomirzah.blogspot.com
terima kasih kakak

car on rent in ahmedabad said...

Wow, this piece of writing is good, my sister is analyzing such things, thus I am going to let know her.

- car rental ahmedabad india | car rental ahmedabad airport | car hire ahmedabad airport

Unknown said...
This comment has been removed by the author.