Friday, November 6, 2009

BESUK 7 NOV- APA KATA DR AZIZ BARI KEPADA USTAZ HADI


OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
(Penulis Bebas)

BESUK 7 Nov 2009, satu seminar diadakan di Gombak, Taman Melewar, 1,000 perwakilan PAS akan mendengar apa kata Pensyarah Undang-Undang, Dr Aziz Bari kepada Ustaz Hadi. Apakah Aziz bagitu hebat dapat mempengaruhi perwakilan PAS agar mendesak Hj Hadi lepaskan Jawatan Presiden parti. Dan perwakilan juga akan menanti siapakah bakal tokoh pengganti Hadi yang bakal ditunjukan Oleh Dr Aziz Bari.

Dan besuk juga betapakah Dr Aziz Bari mampu mempercaturkan politik baru dalam PAS? Saya harap para perwakilan dalam PAS tidak sensitif dengan cadangan dan pandangan ekademik dari tokoh Undang-Undang itu. Hari ini nampaknya Aziz Bari terlalu mencemarkan Ustaz Hadi da n memuja Datuk Nik Aziz. Sebelum ini saya juga tidak bersetuju dengan idea Unity Goverment, tetapi tidaklah sampai kepada desakan supaya Ustaz Hadi disisihkan daripada kepimpinan PAS. Kata Dr Aziz Hj Hadi umpama "Versi Pak Lah" dan "Boneka yang cemburukan Anwar". Lihat dalam Malaysiakini (http//www.malaysiakini.com/news/116864.)

Saya juga bersetuju dengan MSO bahawa PAS cukup terbuka sikap mereka kerana sanggup memanggil Dr Aziz Bari bagi memberikan pembentangan kertas kerja selama 20 minit di seminar mereka esuk, sekalipun Dr Aziz adalah orang luar yang mengkritik PAS dalam apa yang dikatakan terdapat unsur-unsur kemaruk dengan UMNO ekoran daripada terbitnya isu Kerajaan Perpaduan UG. Pandangan Aziz Bari akan didengar oleh perwakilan PAS besuk dan selamat berseminar. http//msomelayu.blogspot.com/2009/11/menjelang-seminar.html




No comments: