Saturday, July 5, 2008

ANWAR BERHAK MEMPERTAHANKAN DIRI

APA yang dilakukan oleh DSAI hari ini, beliau cuma mempertahankan dirinya yang diasak bertubi-tubi. Sdr Ezam Mohd Noor yang sudah menjadi lebih UMNO dari UMNO banyak menyerang bekas gurunya. Segala-galanya sudah tidak apa yang betul daripada Anwar mengikut ulasan politik singkat sdr Ezam kebelakang ini.Sebelum ini Sdr Ezamlah yang kuat sekali mempertahankan Anwar. Apakah setelah kembali semula kepangkuan UMNO, Ezam sudah bertukar wajah. Kalau Anwar akhlak buruk, perosak negara bukankah Sdr Ezamlah sesatunya insan kamil yang merupakan pendokong no satu mempertahankan Sdr Anwar Ibrahim.

Dalam kontek politik negara yang mengelirukan rakyat sekarang dikatakan DSAI yang mencetuskan fitnah amatlah tidak wajar sekali. Apa yang dilakukan oleh Penasihat Parti Keadilan itu sekadar mempertahankan dirinya yang kini turut dituduh meliwat ekoran daripada report polis yang dibuat oleh Shaiful Bukhari baru-baru ini. Apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim cumalah beliau mempertahankan dirinya daripada pertuduhan tersebut yang kini berlegar di ruang umum. Mahkamah rakyat dan media kini sedang memperkatakan dan membicara terhadap segala dakwaan ke atas Anwar Ibrahim kali ini.

Apa yang dilakukan oleh Anwar sekarang tindakannya sekadar mempertahankan dirinya yang sedang dibicara oleh masyarakat media di negara ini. Saya fikir beliau tidak bersalah, malah lebih berhak kerana mempertahankan diri terhadap segala lemparan dan tuduhan jijik lagi keji itu.

Pun bagitu juga Anwar berhak berhujah mengatakan mahkamah di negara ini tidak akan berlaku adil terhadap dirinya. Pengelaman getir dan sukar sekali selama 6 tahun telah ditempuhi dan dilalui DSAI dalam konspirasi politik tertinggi berhubung dengan kes yang sama dalam tahun 1998/1999 dahulu. Kini sekali lagi sejarah itu menimpai DSAI.

Seluruh ahli-ahli UMNO kecil besar menyerang Anwar bertubi-tubi, diikuti media massa turut menggempur beliau habis-habisan. Apakah Anwar patut berdiam diri hanya menanti perbicaraan di mahkamah. Wajarnya Anwar juga berhak mempertahankan dirinya dari tuduhan tersebut apabila ianya mula dibicarakan oleh mahkamah rakyat. UMNO dan media tidak berhak untuk mempersalahkan Anwar dalam isu yang sedang diperkatakan oleh masyarakat umum di negara ini, dan yang pastinya kes busuk sampai ke langit sekali lagi akan dipertontonkan buat seluruh warga dunia sepertimana apa yang berlaku pada tahun 1998/1999 dahulu.

1 comment:

Anonymous said...

testing sahaja