Friday, June 19, 2009

BONEKA UMNO MENCIPTA PERPECAHAN SESAMA PAS


OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
(Penulis Bebas)

DITENGAH-TENGAH KEHENIANG DAN KEDAMAIAN DALAM PAKATAN RAKYAT. TIBA-TIBA PAS DIGANGGU ILUSI TIDAK TENANG DAN TENTERAM, TANPA UMNO KEPADA SIAPA LAGI PAS HENDAK PERSALAHKAN? KALAU SEBELUM INI BOLEH BERSELINDUNG DISEBALIK UMNO SEBAGAI PUNCA KEKECOHAN DALAM PAS. KALI INI PAS SENDIRI YANG MENCIPTA MASALAH SEKALIGUS MENUJU PERPECAHAN. IDEA KERAJAAN PERPADUAN UMNO-PAS MEMBERIKAN KEUNTUNGAN PERCUMA KEPADA UMNO. BIJAKSANA SUNGUH PEMIMPIN PAS MELONTARKAN IDEALISME YANG MENGUNDANG PARAH TERHADAP MEREKA SENDIRI.

HJ HADI pencetus idea Kerajaan Perpaduan UMNO-PAS. Nasharudin Mat Isa penggalak besar. Nik Aziz marah katanya, idea KARUT, kemudian BONEKA UMNO. Sekarang ahli akar umbi mula pening dan naik bengong. Penyelesainnya tidak mudah, cerita panjang jalannya masih berliku. Lagi kuat memperkatakan kerajaan perpaduan, lagi banyak UMNO dapat laba(untung percuma). Cerdikkah ini? Sekarang siapa boneka UMNO wajahnya sudah jelas terserlah. Ahli-ahli PAS semua dah tahu.

Kerana cemburukan Anwar, BONEKA UMNO dalam PAS sanggup memecah belahkan PAS untuk memberikan peluang kemenangan semula kepada UMNO demi terus perintah Malaysia. Itulah wajah politik PAS macam mana hendak perintah negara, kalau akal pendik begini? Kalau kemenangan sudah diambang mata, cuma sabar menunggu masa, namun hati cemburu BONEKA UMNO dalam PAS terhadap ANWAR dan PKR takut-takut mereka mendominasi politik Pakatan Rakyat itulah punca sebenarnya tercipta idea Kerajaan Perpaduan yang akan memanjangkan lagi talian hayat untuk UMNO-BN kekal perintah Malaysia. Ini kerja halus yang cukup mengecewakan. Ahli-ahli PAS yang banyak berkorban untuk melihat kejayaan nampaknya impian itu tidak pernah terlaksana. Inilah PAS hari ini........

1 comment:

Anonymous said...

kalu berkawan dgn umno boneka umno.. kalu kawan dgn setan boneka apa...? Lu pikir la sendiri...