Saturday, September 24, 2011

HUDUD-TANGGANI DENGAN PENUH KEBIJAKSANAAN






OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
Penulis Bebas
jamalmd09@yahoo.com

SEPATUTNYA isu HUDUD tidak perlu dibangkitkan dalam suasana rakyat sedang menuju ke arah mendepani pilihan raya Umum(PRU ke 13) bila-bila masa dari sekarang. Baik PAS yang mempopularkan isu HUDUD dan Negara Islam manakala DAP yang cauvinist dengan "MALAYSIAN MALAYSIA" harus dilembutkan dengan kefahaman dan ideologi dalam gagasan permaufakatan iaitu ojektifnya ke arah menuju pemerintahan bersama.

Episodnya sekarang mempormulakan kaedah yang menjurus stretegik untuk mencapai kemenangan PRU ke-13. Iniasiatif kearah kemenangan Pakatan Rakyat dan sekaligus tawan Purtajaya. Inilah yang perlu diperlihatkan perbincangan bersama dalam permaufakatan di ketika  suasana mood rakyat umum rata-ratanya meperkatakan situasi pilihan raya di mana-mana.

Matlamat bersama untuk menamatkan era penguasaan UMNO-BN yang terlalu lama memerintah Malaysia. Harapan kita biar UMNO-BN merasakan betapa peritnya derita menghetong erti kekalahan. Baik PAS ataupun DAP, maupun Nik Aziz dan Karpal Singh usahlah menegakkan pengaruh dan kekuatan  masing-masing  kerana mempertahankan ideolgi yang tidak pernah dapat bersama, sebaliknya sentiasa rela dan pasrah menghetong kekalahan demi kekalahan dalam musim-musim pilihan raya.

Kita tidak mahu ketika rakyat mempercayai kita sebagai pemangkin baru yang akan mencetuskan tranformasi politik terkini yang lebih terbuka sifat dan minda. Ketika rakyat rata-ratanya mulai mempercayai dan menyokong PAKATAN untuk perintah Malaysia. Justeru jangan kita merusakkannya dalam sekelip mata. Bersama tumbangkan UMNO-BN dahulu sebelum bercakap mengenai HUDUD dan apa-apa isu yang rakan-rakan dalam PAKATAN  tidak pernah setuju bersama.

Cari isu-isu yang boleh bersama, jangan seringkali mencari isu-isu  kontrovesi yang menjarak dan memisahkan kita untuk bangkit mencipta sejarah kemenangan dan kejayaan Pembangkang untuk perintah Malaysia. Tanya pemimpin-pemimpin besar PAS-DAP,apalah ertinya masuk pilihhan raya setiap kali terpaksa menghetong kekalahan. Kemenangan sentiasa diserakah oleh UMNO-BN.

Jangan sesekali dalam situasi kita mendekati pilihan raya mulai mencipta pelbagai isu-isu yang boleh mengakibatkan UMNO-BN memerangkap kita. PAS-DAP pertingkatkan kematangan berpolitik, elakkan mana-mana pihak yang boleh mencetuskan dari kemungkinan kita terjebak ke dalam perangkap UMNO-BN melalui isu yang kita reka dan cipta sendiri. Kerja-kerja tiada bijaksana dan tiada berhemah ini perlu dihindari supaya PAKATAN tidak terperangkap dalam jerangkap sama yang sentisa dipasang oleh UMNO-BN, lebih-lebih lagi diwaktu-waktu rakyat menghampiri detik-detik PRU ke-13 tidak lama lagi

Carilah isu-isu yang boleh kita bersama dan perkukuhkan PAKATAN. Dan bersedia untuk perintah Malaysia. UMNO-BN cukup seronok kalau PAS-DAP berpecah semula. Itulah kuasa mustajad yang akan membina pengaruh UMNO kembali mendominasi kekuatan politik Malaysia sesudah PRU ke-13. Kalau kita mencipta isu-isu yang tiada boleh disepakati.Maka lihatlah PAKATAN akan punah ranah dalam PRU ke-13. Jangan harap PAS akan bertahan di Kelantan selama-lamanya. Lambat laun kita akan tewas juga. Biar kita tewas kerana ketepatan pilihan rakyat. Sebaliknya jangan kita tewas kerana terperangkap dengan isu yang dicipta sendiri, kerana kita syok sendiri.

16 comments:

Anonymous said...

Pemimpin PR jangan terperangkap dengan jerat yang dipasang oleh umno apcoyahudi laknatullah.

fokuskan kepada agenda utama iaitu menumbangkan umno/bn seterusnya menawan putrajaya

pena marhaen said...

Insya-Allah..Yakin sahaja dengan kuasa dan bantuan Allah SWT.

Agribisnis Jonatan said...

wow keren harus di publikasikan ni .. kunjungi blog saya untuk join blogger community dan meningkatkan viewer :)

Juasseh Cafe said...

Lantak lah aku tak pandai bab ni

marsella said...

Happy New Year 2012.. Nice blog.. Thank you for sharing the information.. Great Job.. Bravo....!!!!!

darmayoga said...

Good post.. I like the blog so much...

Penyelamat Dunia said...

Kita sebagai jiran tetangga digalakkan untuk saling ziarah menziarahi.. huhu..
Jom masuk blog saya. Ada post terbaru bertajuk Lawak Amerika Syarikat berperang sungguh betul

Printing Company said...

wonderfull

http://www.alasifpackages.com/

Buasir Otak said...

gapo gaaak

Anonymous said...

Bersyukurlah dengan apa yang ada. Jangan bersikap mendengar guruh dilangit air tempayan dicurahkan. Tuan dah baik bekerja di TNB, dapat menyara keluarga dan anak-anak dengan gaji yang diperolehi. Tetapi sekarang asyik dengan blog yang mendewa-dewakan PR yang bagi saya banyak penipuan dari logiknya. Berpijaklah dibumi yang nyata.

Rakan Blog said...

Cerita yang menarik....tapi sayang,tak ramai yang baca....apa kata share kat web niRakanBlog . Meningkatkan trafik dan follower blog awak.Rangkaian bloggers Malaysia.

Bukan_aku said...

http://tokohan.net -> play
record 5m 3s

Anonymous said...

DAP TAK PERLU LAGI MEMPERJUANGKAN MALAYSIAN MALAYSIA SEBAB NAJIB DAH KABULKAN. SATU MALAYSIA SAMALAH DENGAN MALAYSIAN MALAYSIA. BETUL TAK?

Kumbang Jingga said...

setuju...

rent a car in ahmedabad said...

I like the helpful information you provide on your articles. I will bookmark your blog and check once more here frequently. I am fairly certain I will be told many new stuff proper here! Best of luck for the next!

- car hire in gujarat | cars on rent in ahmedabad | rental cars in ahmedabad

Unknown said...

Nice Job

Packer and Movers in Dwarka Delhi