Monday, August 17, 2015

BERITA MENYERONOKAN PRO ULAMAK KUMPULAN HADI


 


 



OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
Penulis Bebas
jamalmd09@yahoo.com

AKHIRNYA apa yang dinanti dan ditunggu-tunggukan telah mendapat jawapan. Parti islam baru yang akan tanpil memenuhi wadah permaufakatan pembangkang yang dimangkatkan(dikuburkan) selepas muktamar PAS ke 61 akan lahir menjelang hari kemerdekaan negara.

Dipercayai parti islam baru alternatif kepada keseluruhan umat islam, lebih-lebih lagi kehadirannya bertujuan mengambil alih peranan parti islam se Malaysia(PAS) yang sudah berpisah dengan Pakatan Rakyat.Parti islam yang dikhabar anginkan itu diberi nama sebagai parti Amanah Rakyat.

Kehadiran wadah baru politik islam, sekaligus ia turut menyelesaikan sama sekali penyakit kronik yang menjadi virus dalam parti islam seMalaysia itu. Tentulah sekali yang menyeronokan mullah-mullah dari Rusila. Tidak lagi nyamuk-nyamuk berkeliaran dalam kelambu mereka. Selepas ini mullah-mullah besar dari perkampungan Rusila akan pasti tidur nyenyak dilamunan mimpi berulikan puteri sang bidadari dari Syurga.

Anak kecil mullah di Kota Bahru juga tentunya amat bergembira sekali bila mendengar puak-puak jebon dan munafik itu sudah menubuh parti islam baru. Maka berangrialah mullah Nik Abduh dan mullah Nik Amar. Tugas mereka bagi membenankan puak-puak jebon sekular keluar dari PAS sudah selesai. Bak kata sudah tercabutnya duri dalam daging selama ini. PAS akan kembali kuat serta merta. Kita akan dapat melihat dan menyaksikan pasca bermulanya tokoh-tokoh baru PAS yang hebat-hebat belaka, mereka akan menjadi lebih menonjul daripada puak-puak jebon sekular yang jijik dan kotor, kerana kata mullah Nik Abduh mereka sudah tidak dilindungi dan dibelakangi lagi, dan kini mereka di barisan depan.

Berakhirlah sudah penyakit dalam PAS dapat diubati. Mana-mana ahli PAS dalam semua peringkat secara otomatik akan gugur keahlian mereka apabila masing-masing puak jebon sekular itu bersama dengan parti baharu mereka. 

Kita tidak akan kedengaran lagi teriakan suara mullah Nik Abduh dan Nik Amar disetiap pagi-pagi buta apabila bangun dari tidur belum bergabus tahik mata, memekik-mekik dan menjerit-jerit mendesak kepada sesiapa yang tidak selera dengan PAS boleh keluar parti tersebut. Dalam sejarah 35 tahun saya selaku pengamal media tidak pernah kedengaran mana-mana pemimpin parti politik di negara Malaysia ini saban hari serta saban pagi menjerit-jerit bagi menghalau ahli keluar parti. Melainkan perangai berhinggus anak-anak mullah PAS yang seronok kerana mendapat kenderaan buruk yang sebelum ini memaksa si abang mereka melemparkan kenderaan buruk buat mereka untuk menginderainya. Shabas kumpulan profesional progresif yang berjaya akhirnya tanpil dengan tanzil(wadah) baru islam yang bersifat inklusif(rahmatan li alamin).

Saya penuh yakin bantera baru ini akan menggantikan wadah PAS yang telah lama ianya lebih terbuka dan inklusif . Dan PAS dari se buah parti yang dilihat terbuka ketika dipandu oleh almarhum Hj yusof Rawa, Datuk Fadzil Noor dan Tok Guru Hj Nik Abdul Aziz, kini era mullah Hadi dan konco-koncunya seperti Harun Din, Ahmad Yaakob, Dr Mahfuz, Nik Abduh, Nik Amar, dr Khairudin ,Tantawi(siku dan lutut),Nik Zawawi, Zaharudin Abdul Rahman, Tuan alim besar mullah Mokhtar Senik, dan lain-lain menutup pintu keterbukaan PAS. Kembali PAS kepada wasilah kolot dan kunu sekaligus menjadikan PAS era ulama dan geng ustaz tidak relevan lagi.

Insyaalah parti islam baru yang menjadi entiti sudah pastinya saya percaya akan mampu menyangi PAS. Perteruskanlah wadah politik islam yang baru yang inklusif dan kondusif untuk tempat berpautnya jenerasi muda hari ini. Wadah terbuka dan boleh diterima oleh pelbagai kaum di negara Malaysia yang terkenal dengan pelbagai ras dan ektnik, pelbagai budaya, agama dan bangsa. Saya harapkan wadah islam pimpinan golongan profesional akan dapat diterimai oleh kesemua rakyat di negara ini yang cintakan keadilan dan kesejahteraan hidup serta benci sekali dengan sistem pemerintahan yang dapat dilihat seperti sekarang.

Akhir sekali salam saya kepada mullah besar di Rusila. Bergembiralah tuan dengan anak-anak baru yang putih bersih yang menyelinari dan menyelusuri di celah-celah ketiak tuan. Dan tidurlah dengan nyenyak sekali kerana dalam kelambu tuan sudah tidak ada lagi barang seekor nyamuk yang akan menganggui mimpi tuan bersama sang puteri bidadari dari syurga jannah. Dan ingatlah tuan dan puak-puak tuan sudah berada selangkah di pintu syurga.

No comments: