Sunday, April 26, 2015

PASMA POLITIK BARU SELEPAS MUKTAMAR

OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
Penulis Bebas
Jamalmd09@yahoo.com

HAMPIR nyata dan pasti PAS bakal akan berpecah sekali lagi. Perpecahan nyata ia menjadi lebih besar dari apa yang berlaku di tahun 1982. PAS akan berbelah dua, memisahkan golongan islam prefesional dengan ulama konservatif . Akan berakhir dalam PAS dan kita pasti tidak kedengaran lagi suara gabungan pentadbiran antara  ulama-prefesional.

Peranan PASMA amat besar sekali, PASMA hampir pasti akan menjadi parti politik terbaru sebagai pemayung bagi menyelamat golongan prefesional yang bakal disisihkan selepas Muktamar PAS Jun nanti. PAS akan kembali ke dunia asal mereka yang sebelum ini diungguli oleh tok-tok guru dan lebai pondok. Parti yang sama sekali tidak layak memerintah Malaysia.

Wajar PAS keluar Pakatan, kerjasamalah dengan UMNO melalui kerajaan UG lebih baik dan masanya telah tiba. Laksanakanlah HUDUD jika UMNO menyetujuinya? itu sahaja matlamat PAS selepas UMNO sokong HUDUD, PAS bolehlah dibubarkan tak perlu lagi menentang UMNO kerana  Malaysia sudah memenuhi kehendak sebagai sebuah negara islam, matlamat perjuangan PAS sudah tercapai apabila melihat HUDUD berjalan di Kelantan. Tidak perlu lagi menentang UMNO. Se jauh itulah cangkatnya pemikiran ulama dalam PAS yang disanjung dan ditatangi oleh puak prefesional selama ini. Peringatan buat golongan prefesional jangan undur sesekali mara dan terus berjuang bagi menumbangkan kerajaan zalim. Jangan lagi anda mengharapkan ulama akan bersama demi merempuh Putrajaya.

Mereka sudah dibuai dengan alunan suara lemak merdu dalam buaian tari meliuk lentuk dibelakang tabir muzik orkestra UMNO. Mereka lupa bagaimana hendak melaksanakan HUDUD dalam acuan sistem pemerintahan yang zalim. Dan adakah pemerintahan yang zalim itu akan mewajarkan HUDUD di laksanakan?

Sedih sekali, kini hancurnya Pakatan Rakyat(kuasa mustajad dari langit) yang zahir mencetus momentum besar bakal merubah lasdskap politik Malaysia tidak lama lagi. Impian kini telah hancur, Pakatan Rakyat punah ranah, PAS terbelah dua. Yang menang dan berjaya UMNO selama-lamanya. PAS tak akan sampai ke mana-mana?????? hanya ilusi dan khayalan belaka. PAS tidak akan boleh memertintah Malaysia.


4 comments:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

nour eldeaan said...

شركة تسليك مجارى بابها
شركة تنظيف خزانات بابها
شركة تنظيف شقق بابها
شركة تنظيف منازل بابها
شركة رش مبيدات بابها
شركة كشف تسربات المياه بابها
شركة مكافحة حشرات بابها
شركة نظافة عامة بابها
شركة نقل اثاث بابها
شركة مكافحة حشرات بجازان
شركة رش مبيدات بجازان
شركة تنظيف منازل بحائل
شركة تنظيف خزانات بحائل
شركة تنظيف بحائل
شركة تسليك مجارى بحائل
شركة تنظيف شقق بحائل
شركة تنظيف مجالس بحائل
شركة تنظيف منازل بحائل
شركة تنظيف موكيت بحائل
شركة تسليك مجارى بحائل
شركة رش مبيدات بحائل
شركة عزل خزانات بحائل
شركة كشف تسربات المياه بحائل
شركة مكافحه حشرات بحائل
شركة نقل اثاث بحائل
شركة نقل عفش بحائل
شركة رش مبيدات بخميس مشيط
شركة تنظيف منازل بخميس مشيط
شركة نقل عفش بحائل
شركة تسليك مجارى بخميس مشيط
شركة تنظيف خزانات بخميس مشيط
شركة تنظيف شقق بخميس مشيط
شركة كشف تسربات المياه بخميس مشيط
شركة نقل اثاث بخميس مشيط

nour eldeaan said...

شركة نظافه عامه بخميس مشيط
شركة مكافحة حشرات بخميس مشيط
شركة مكافحة حشرات بنجران
شركة تنظيف منازل بنجران
شركة تنظيف مجالس بنجران
شركة تنظيف شقق بنجران
شركة تنظيف خزانات بنجران
شركة تسليك مجارى بنجران
شركة نقل اثاث بنجران
شركة نقل اثاث بنجران
شركة رش مبيدات بابهاا
شركة رش مبيدات بجازان
شركة رش مبيدات بخميس مشيط
شركة رش مبيدات بنجران
شركة مكافحة النمل الابيض بابهاا
شركة تخزين عفش بالرياض
شركة تسليك مجارى بالرياض
شركة تنظيف بالرياض
شركة تنظيف بيارات بالرياض
شركة تنظيف خزانات بالرياض
شركة تنظيف شقق بالرياض
شركة تنظيف فلل بالرياض
شركة رش مبيدات بالرياض
شركة عزل خزانات بالرياض
شركة كشف تسربات المياه بالرياض
شركة مكافحة حشرات بالرياض
شركة نقل اثاث بالرياض
شركة نقل عفش بالرياض
شركة مكافحة النمل الابيض بخميس مشيط
شركة مكافحة حشرات بابها
شركة مكافحة حشرات ببيشةا
شركة مكافحة حشرات بجازان
شركة مكافحة حشرات بخميس مشيط
شركة مكافحة حشرات بنجران
شركةرش مبيدات ببيشة

roney ahmed said...

تعد نقل عفش المدينة المنورة من الرواد فى تقديم خدمة نقل عفش وتخزينه فنحن من اوائل شركات نقل العفش بالمدينة المنورة لما لدينا من خبرة متطورة في خدمات نقل العفش السكنى و التجاري
نقل عفش بالمدينة المنورة
والفندقي بكل عناية ومهنية لعملائها الكرام بالاعتماد على تكنولوجيا النقل من الباب الى الباب باستخدام أحدث الآليات في النقل لضمان أمان خدمة النقل في اقل وقت واقل تكاليف .ان النقل عند نقل عفش بالمدينة المنورة أمر بسيط وليس معقدا مهمتنا هي تبسيط خدمة النقل بضمان الحفاظ على منقولاتك دون عناء النقل بأسرع وقت.عميلنا العزيز اذا كنت تبحث عن المصداقية والجوده
نقل عفش بالمدينه المنوره
فلن تجدها سوى لدى نقل اثاث بالمدينة المنورة والتى تساعدك على نقل عفشك واى اغراض اخرى الى اى مكان تريد بالاضافة الى القيام تماما وذلك حفاظا على الاثاث المنقول من الخدش والتلفيات والاضرار الاخرى التى يتعرض لها الاثاث كالزجاج والخشب والالمونيوم كل هذا من خلال افضل فريق عمل لدى نقل اثاث بالمدينة المنورة قادرعلى تنفيذ احتياجاتكم وتحقيق احلامك فى عملية نقل اثاث امنة تماما نستخدم سيارت مؤمنة لعملية نقل الاثاث والتنقل من مدينة لاخري ومن دولة لاخري وداخل المدينة المنورة حسب المتطلبات سياراتنا المستخدمة في النقل تبدأ من سيارات دينا 4.5 متر طول في عرض 2 متر الي سيارات container وهي السيارات كبيرة الحجم وتستخدم في النقل والشحن الدولي وبين مدن المملكة لتفي جميع اغراض الشحن توفر لكم شركة نقل اثاث بالمدينة المنورة السيارات المغطاه والمكشوفة
شركة نقل عفش بالمدينة المنورة
لتفادي عوامل الطقس مثل الامطار والحفاظ علي الاثاث ، يعمل لدي نقل اثاث بالمدينه المنوره سائقين مهرة وعلي دراية كاملة بأحياء المدينة المنورة ومدن المملكة والطرق الدولية وقدرة تحملهم مشاقة السفر.شركة نقل عفش المدينة المنورة بدون تعب او ارهاق تقوم بخدمه نقل العفش وتخزين الاثاث داخل المدينة المنورة وخارجها فى سهوله ويسر حيث ان خبرة شركة نقل عفش تمتد الي سنوات داخل المملكه العربيه السعودية فى مجال نقل العفش وتخزين الاثاث .كماتمتلك نقل عفش بالمدينة المنورة اسطول من العربات الناقله للعفش والاثاث بالاحجام والاشكال المختلفه وكلها حديثه الصنع (ديانات) حيث تساعدنا فى نقل كل العفش
شركه نقل عفش بالمدينه المنوره
والاثاث فى وقت قصير دون العناء فى التأخيرتقدم نقل العفش هذه الخدمه داخل المدينة المنورة وخارجها وكل محافظات المملكه العربيه السعودية اتصل بنا يصلك مندوبنا في اى وقت مع هديه نقل عفش بالمدينه التغليف مجانا لكل عملائنا.