Tuesday, October 27, 2015

KERJASAMA PAS-UMNO BENAR SEKALI HUJAH PRO-PROFESIONAL YANG TERSINGKIR


OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
Penulis Bebas
jamalmd09@yahoo.com

KRISIS pro-profesional dan pro-konservatif/orthodok dalam PAS mulai di kesan sekitar tahun 2008 selepas PRU ke 12. Apabila berita ini didedah ia menimbul sangkaan jahat ahli-ahli PAS terhadap puak profesional. Usaha-usaha ke arah hendak membentuk kerajaan UG(UMNO-PAS) telah dicubai di dua buah negeri yang dimengangi pembangkang di Perak dan Selangor gagal.

Kegagalan ini disebabkan pro-profesional tetap akan bersama dengan kerajaan Pakatan Rakyat bukannya Barisan Nasional. Golongan pro-ulama konservatif/orthodok mulai menyimpan dendam terhadap puak profesional kerana rancangan mullah besar mereka mengusahakan kerajaan UG tidak berjaya. Inilah faktor yang mengakibatkan 18 pro-profesional dibersihkan dari PAS. Mereka mempopularkan lagi isu kepimpinan Ulama, yang mempunyai kerangka ojektif bagi menjadi misi penyingkiran geng profesional yang dikatakan sekular,pengkhainat dalam PAS  misti dilalau keluar dari jemaah kerana tidak setia "wala" kepada tuan besar mullah.

Kini apabila kita mendengari berita mengatakan "PAS sedia bekerjasama dengan UMNO kerajaan BN"-Hadi. Pada saya sah dan nyata sekali segala butiran-buitran yang dijelaskan oleh puak profesional memboktikan mereka bercakap benar sebaliknya yang menyumbunyikan fakta kebenaran ini adalah puak pro ulama konservatif/orthodok. Walaupun kenyataan tersebut  masih awal dan belum ada satu permaufakatan PAS-UMNO, tetapi itulah denai-denai yang mula cuba dirintisi oleh kumpulan puak Hj Hadi yang berselindung di sebalik tabir. Kenyataan Hj Hadi itu menjelaskan lagi kekeliruan dan ketidakpercayaan segala apa yang diperkatakan puak profesional tentang sikap flip-flop Hj Hadi.

Sekarang ia terserlah bukan lagi satu permaianan flip-flop, tetapi ia mula sedikit demi sedikit menjurus ke arah kebenaran akan menjelma apa yang diperkatakan oleh puak pro profesional akan hadir di hadapan 1 juta ahli-ahli PAS. Waktu itu saya hendak lihat apakah sikap dan pendirian ahli-ahli PAS?. Permintaan saya andaikata ia berlaku. Dan saya pasti ia berlaku apabila kita kebelakangan ini kerap ditayangkan rentak irama ke arah permaufakatan Melayu/Islam ala UMNO-PAS. Tentu sekali tidak semua 1 juta lebih ahli-ahli PAS kali ini akan menuruti jejek perantauan golongan ulama konservatif/orthodok berkampung sekelambu dengan UMNO. Saya percaya ahli-ahli PAS tidak akan beristiqamah lagi dan akan berpecahlah hati-hati mereka, malah saya yakin kali ini andaikata berlaku permaufakatan UMNO-PAS, sudah pasti ramai sekali akan membuka rantai dan kunci di kaki tangan mereka dengan janji-janji syurga yang sentiasa membelanggu fikrah dan pemikiran menjadi terkatup lantaran tidak terbuka melihat kejajaran dunia luar dari kepongpongan kejumudan.

Ahli-ahli PAS yang menyedari hakikat ini bersedialah Amanah Negara tetap ada. Barisan pemimpin-pemimpin Parti Amanah Negara, ayo! bersedialah tuan-tuan, pastinya ramai sekali ahli-ahli PAS akan berhijrah ke Amanah. Itulah pada saya rahmat dari Ilahi yang menghadirkan Amanah Negara di persada politik . Ilmu Tuhan tidak sesiapa yang mengetahui. 

Plot demi plot sudah berlalu satu demi satu, kebenaran kian terserlah betapa semakin dekat apa yang diperkatakan bahawa kerajaan UG hampir pasti walaupun pro ulama salih berganti manafikannya. Tetapi kenyataan Hj Hadi semakin hari semakin terserlah tidak siapa yang boleh pertikaikan lagi. Amanah Negara punyai potensi dalam politik Malaysia sesudah PAS akan kembali menjadi boneka UMNO......Percayalah wahai ahli-ahli PAS. Kebenaran tetap kebenaran, masa sahaja kita menantikan pemboktiannya. Saya akhiri cotetan ini yang merupakan siri-siri coretan kerajaan UG sejak berbangkitnya isu tersebut sekitar tahun 2008. Amanah Negara harap bersabarlah anda menanti............Keislaman tuan/puan tetap tidak terjejas sekali dituduh parti haram dari kumpulan serpihan pengkhainat. Tidak sesiapa pun boleh sewenang-wenang menghukum seseorang. Syurga menjadi milik janjian Allah terhadap seluruh hamba-hambanya yang beriman, bukan hanya orang-orang PAS sahaja yang beriman, dan bukannya syurga itu janjian Tuhan buat mereka...........Tetapi untuk sekelian umat manusia disekelian alam.....

No comments: