Saturday, March 4, 2017

PRU KE 14 - MOMENTUM PEMBANGKANG TIDAK MENGOCAK GELOMBANG

 







OLEH : JAMALUDIN MD.ISA
Penulis Bebas
jamalmd09@yahoo.com


JANGAN terlalu banyak berkhayal. Pembangkang pasti melalui jalan sukar. Umno-BN nampak relex dan menyakinkan. PRU ke 14 akan menjadi milik siapa kali ini? Pas partai politik yang kuat bermimpi dan berangan-angan besar. Amanah berhempas pulas merintis laluan baru namun sukar menjejaki ke puncak.

Masa makin mencemburui kita. PRU kian hampir, panasnya mula membakar ubum-ubum. Apakah formula Pakatan Harapan? Masih mengelabahkah kita ?

Mahathir nampak kesungguhnya untuk menurunkan Najib PM. Tapi saya fikir beliau tidaklah segagah Anwar yang tersekat dan kecundang di Sg Buluh. Momentum Tun kurang mengocak. Tanpa kocakan gelombang, landskap politik tidak sesekali akan berubah. Tanpa perubahan landskap politik negara akan terus di perkosai Umno-BN. Najib akan kekal bertahta di singgahsana. 

Konsisten, tepat dan jitu formula yang perlu di kenalpasti. Saya fikir sudah letih kita cuba memperbetulkan persepsi Pas yang sedang tergoyah setelah gagal mengikut rentak iklim politik negara.

Saya tidak fikir Pas itu terlalu kuat. Pokok pangkalnya apakah strategi PH sudah diurus susunkan dengan baik?

Perbetulkan ramuan PH, biarkan Pas dengan keluh kesah mereka. Tidak pasti haluan mana yang hendak dicari. Bersama Umno masih mahu main sembunyi-sembunyi. Bersama pembangkang meletakan syarat terlalu tinggi menjulang ke langit. Masihkah mahu terus terhegeh-hegehkan wahai partai Bersatu dan PKR.

Umno relex dan selesa menonton kita. Mereka sudah pasti menghetong dan mencongak kemenangan yang bakal dicetak semula. Harapan masih ada. Najib yakin umno akan terus kekal mentadbir negara dengan sokongan Pas. PH mahu tunggu dan fikir apa lagi?

Jangan lagi harapkan Pas jika hendak perkuatkan pembangkang. Moto mereka rela rebah di pangkuan Umno. Konfrantasi lampau sudah berakhir. Pas sudah melihat sinar cahaya dihujung terowong. Pas sentiasa bergembira, kerana mereka sering mentafsiri kemenangan selalu berpihak kepada mereka. Walaunta/walaunti mereka setia walak sekalipun jika kalah dikatakan menang belaka.

Amanah-Dap-Pkr dan Bersatu saya kira ia sudah cukup kuat. Cuma perkemaskan strategi. Harungi gelombang politik baru, hingga momentum memuncak dan berkocak. Percayalah sekalipun Pas tidak mengekorinya rakyat akan memilih PH. Cuma apa yang pasti boktikan utuhnya penyatuan pembangkang. Jangan main flip-flop. Tidak ber u-turn sana sini. Pandu terus ke Putrajaya. Prinsip jangan jadi macam Pas yang sekeru pemutarnya selalu longgar.

Jika hendak meranapkan Umno-BN, fikirkan tektik dan strategi. Tepat ke sasaran yang hendak dituju. Lihat realiti. Gunakan akal dan kebijaksaan yang dianugerahkan Tuhan. Jangan kita selalu mengatakan Tuhan tangguhkan lagi kemenangan kita sedangkan strategi melawan partai pemerintah gagal menepati kehendak yang terujud dari mata rantai gelanggang politik demokrasi yang kita hadapi masakini. Fokos ke minda kita "STRATEGI" merupakan rahsia dari langit yang belum terungkap dan terungkai oleh pihak pembangkang selama ini.

Rakyat marhein sedang menanti, mereka tidak lokek akan memberi undi. Tapi kita wajib perbetulkan strategi. Tanpa strategi yang tepat,jitu dan betul. Samalah macam Pas yang berakhir dengan khayalan belaka. Realitinya kemenangan itu diserakah Umno-Bn sepanjang masa. Akhirnya ada yang rela kembali menyorok masuk ke celah ketiak umno lantaran lebih senang bersukaria. Semuanya ini terjadi kerana kita kalah terlalu lama......



2 comments:

asd said...

ArmaniQQ

Ayo Main Di Situs Poker Online Terpercaya Yaitu Situs ARMANIQQ

Dengan 9 Permainan 1 User ID (NO BOT) (NO ADMIN) FAIRPLAY Player vs Player 100%
Daftar Dan Mainkan Sekarang
Memiliki Bonus Bonus WOW

• Bonus Turnover mingguan 0.5%(Dibagikan Setiap Minggu)
• Bonus Refferal 20% (Seumur Hidup)

Ayo Segera....Mainkan Sekarang Juga

Hanya Minimal Deposit Rp 10.000 Dan Minimal Withdraw Rp 20.000
(Bisa deposit Dengan E-Money OVO,GOPAY,GOJEK)

Siap Melayani 24Jam Non Stop Setiap Hari nya

Link alternatif : armaniqqs.info | winterarmani.club

asd said...

ARMANI POKER

PROMO BARU DI ARMANI POKER

BISA DEPOSIT VIA PULSA
BANYAK BONUSNYA

Yuk join sekarang juga , Poker online Terpercaya hanya di ARMANIPOKER , berlabel IDN POKER , di jamin 100% anti bot Player Vs Player.

ditunggu kehadiran di ARMANIPOKER ya !
Minimal depo 10k
Minimal wd 50k
Whatapps : +6287830298557
Link Alternatif : Adujotos.site | armanipokers.info